عنوان(پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش)

ابزارهای فن آوری اطلاعات,مزایای فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش,مفاهیم نوین فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش,سیستم اطلاعاتی چیست؟,دانلود پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش,تاثیر فن آوری اطلاعات بر آموزش و پرورش,سیستم همکاری در فروش فایل,فروش فایل,انجام پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی,fiپایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش|42031195|flh1447260|
هم اکنون فایل با مشخصه ی پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که انها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد مهمترین ویژگی این فناوری ها تعاملی ( دوسویه ) بودن آنها می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات91حجم0/91 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش ویژگیهای فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات اما قبل از آنکه به بررسی فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات در توسعه انسانی به ویژه دو عنصر اصلی ان یعنی آموزش و اشتغال که موضوع این پژوهش می باشد ، بپردازیم ، ابتدا بهتر است که به ویژگیهای این فناوریها اشاره شود و دیدگاههای خوشبینانه و بدبینانه ای که نسبت به تاثیر و عملکرد این فناوریها وجود دارد مورد ارزیابی قرار گیرد . فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که انها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد . مهمترین ویژگی این فناوری ها تعاملی ( دوسویه ) بودن آنها می باشد . این ویژگی باعث می شود که فستنده و گیرنده به طور مستقیم با هم در ارتباط باشند و با حذف واسطه یا عامل برقراری ارتباط به مبادله پیام با هم به صورت مستقیم ( chat ) و هم بصورت ناهمزمان (E-mail ) بپردازند . در این شیوه ارتباطی بر خلاف وسایل ارتباط جمعی بازخود ( فیدبک ) همزمان پیامها وجود دارد . ویژگی دیگری که این فناوریها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد ، خاصیت جمع زدایی آنها می باشد . در حالیکه در وسایل ارتباط جمعی ، پیام برای تودهء زیادی از مردم تهیه می شود و آنها را در کنار یک رسانه گرد هم می آورد اما استفاده از این فناوریها غالبا انفرادی صورت می گیرد .با گسترش این فناوریها ، تغییرات مهمی در کانالها و مجاری ارتباطی به وجود آمده که عبارتند از : _ دگرگونی در ماهیت ارتباطات انسانی _ تغییر در روشهای اطلاع رسانی _ افزایش سرعت و کیفیت انتقال پیامها_ متنوعشدن کانالها و مجاری ارتباطی_ ایجاد حق انتخاب برای مخاطب نکتهء دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که برای پذیرش و بکارگیری هر نوآوری از جمله فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی باید پنج مرحله پیموده شود :1 - آگاهی : در این مرحله افراد جامعه از وجود یک نوآوری ( فناوری ) آگاه می شوند و درباره آن اطلاعات کافی بدست می آورند.2 - علاقه : در این مرحله افراد به نوآوری علاقه مند می شوند و به آن توجه بیشتری می نمایند .3- ارزیابی : افراد به طور ضمنی به بررسی تاثیرات احتمالی نوآوری در موقعیت کنونی و آینده می پردازند و تصمیم می گیرند که از نوآوری جدید استفاده کنند یا خیر .4 - آزمون : افراد در مقیاس کوچکی نوآوری را به کار می گیرند تا کاربرد آن را در شرایط خود بسنجند .5 - پذیرش : افراد در این مرحله به طور کامل نوآوری را پذیرفته و مورد استفاده قرار می دهند . از سوی دیگر برای پذیرش هر نوآموری بایستی آن نوآوری دارای ویژگیهایی باشد . این ویژگیها از دیدگاه راجز و شومیکر عبارتند از :_ داشتن مزیت نسبی به سایر عوامل و ایده های موجود ._ سازگاری با ارزشها و نیازهای جامعه ._ عدم پیچیدگی ._ آزمون پذیری ._ ملموس بودن ( قابل رویت بودن ) نتایج و اثرات به کارگیری نوآوری کلمات کلیدی:فناوری اطلاعاتفناوری نوین اطلاعات وارتباطاتتاثیر فن آوری اطلاعات بر آموزش و پرورش فهرست مطالب فصل اول: تاریخچه فناوری اطلاعات 1- تاریخچه فن آوری اطلاعات 2- فن آوری نوین اطلاعات وارتباطات3- ویژگی فن آوری اطلاعات4- جامعه اطلاعاتی در آموزش وپرورش5- بزرگراههای اطلاعاتی فصل دوم: مفاهیم نوین فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش1- تعریف فن آوری اطلاعات2-چرا سیستم های اطلاعاتی؟3- سیستم اطلاعاتی چیست؟4- فن آوری اطلاعات چیست؟5- روند فن آوری اطلاعات چیست؟ فصل سوم: جایگاه فن آوری اطلاعات در آموزش و پرورش 1- ورود رایانه به مدارس2- جامعه اطلاعاتی ملی3-انتخابات و فن آوری اطلاعات4-سابقه رسانه ها وانتخابات فصل چهارم: ابزارهای فن آوری اطلاعات1- فقرای اطلاعاتی در مقابل ثروتمندان2- معیار های جوامع اطلاعاتی3- آیا همه باید متخصص فن آوری باشیم؟4- پیوند رایانه ها وارتباطات5- وظایف نظام راه دور فصل پنجم: مزایای فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش1- چالشها ومشکلات فن اوری2- حقوق فن آوری اطلاعات3- حقوق نرم افزار4- روش های پیش بینی فن آوری اطلاعات 5- گام های نو آوری6- معیار های ملموس برای سنجش ارزش فن آوری اطلاعات7- فن آوری اطلاعات . هدف یا وسیله




"